[wfp-forms form-id="897" form-style="all_fields" modal="Yes"]

Náboženstvo, viera a ateizmus ako téma vzdelávacích inštitúcií

Vzdelávacie inštitúcie majú dôležitú úlohu pri hovorení o náboženstve a diskriminácii v náboženstve a pri výchove detí aj rodičov v tejto téme. Je dôležité vytvoriť otvorené a inkluzívne vzdelávacie prostredie, ktoré podporuje porozumenie a rešpekt voči rôznym náboženským presvedčeniam. Vzdelávacie…

Viac...Náboženstvo, viera a ateizmus ako téma vzdelávacích inštitúcií

Informačný materiál o náboženstve, viere alebo ateizme

rodic

Určený rodičom a rodinným príslušníkom Slovensko je prevažne katolícke krajina, ale existujú aj iné náboženské skupiny. Tu je prehľad niektorých z hlavných vierovyznaní na Slovensku a ich približné podiely: Rímskokatolícka cirkev: Rímskokatolíci tvoria najväčšiu náboženskú skupinu na Slovensku a ich podiel je približne…

Viac...Informačný materiál o náboženstve, viere alebo ateizme

Vzdelávanie a diskriminácia v náboženstve

Výučba náboženskej výchovy v školách, podobne ako je to v prípade ostatných všeobecno-vzdelávacích predmetov, si vyžaduje špecializovanú didaktickú prípravu pedagógov. V rámci pedagogicko-psychologickej prípravy učiteľov ju poskytuje kľúčový predmet tradične nazývaný  predmetová didaktika. V našom prípade budeme hovoriť o konkrétnej didaktike…

Viac...Vzdelávanie a diskriminácia v náboženstve

Zdravotné postihnutie a inklúzia v školských a mimoškolských zariadeniach

kvalitny zivot

Slovenská legislatíva nepozná definíciu pojmu osoba so zdravotným postihnutím. Zdravotné postihnutie môžeme definovať ako akúkoľvek duševnú, telesnú, dočasnú, dlhodobú alebo trvalú poruchu alebo handicap, ktorý osobám so zdravotným postihnutím bráni prispôsobovať sa bežným nárokom života. Zdravotné postihnutie zahŕňa množstvo funkčných…

Viac...Zdravotné postihnutie a inklúzia v školských a mimoškolských zariadeniach